انگلیسی همراه سرگرمی

دوره فیلم و بحث آزاد

این دوره مختص افرادی است که قصد دارند زبان انگلیسی را بصورت کاربردی و طبیعی  در محیطی کاملاً انگلیسی فرا بگیرند. حداقل سطح ورود به این دوره B2 و  C1 معادل آیلتس 6.5  و 7 است.

در این دوره، جلسات سه ساعته به دو بخش تقسیم می­شوند. قسمت اول به فرم منحصر به فردی از یادگیری زبان انگلیسی به کمک سکانس­ های فیلم­ اختصاص دارد. در قسمت دوم، کلاس بحث آزاد در مورد ۲ یا ۳ موضوع از پیش ­تعیین شده در طی ۹۰ دقیقه برگزار می­شود.

ساعت فیلم

در این روش منحصر به فرد، به جای آنکه صرفاً بر روی دیالوگ ه­ای فیلم کار شود، استاد دوره بر توصیف صحنه ­ها (ثانیه به ثانیه) تمرکز دارد. در این بخش، صحنه­های فیلم این شانس را به زبان آموزان می ­دهد تا عباراتی که اخیراً فراگرفته ­اند را بکار ببرند و یا عبارات دقیق و صحیح مختص آن موقعیت را به کمک استاد دوره بیاموزند و تمرین کنند. در شرایطی که زبان خارجی به کمک تصاویر و فیلم آموزش داده می­شود، حافظه بصری زبان ­آموز (قوی­ترین نوع حافظه) درگیر می­شود که به معنای بالاترین کیفیت یادگیری و طولانی ­ترین ماندگاری عبارات در ذهن است.

در هر جلسه از ساعت فیلم، در حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه از یک فیلم کامل بصورت گروهی مشاهده و توصیف می­شود. از آنجاییکه توصیف صحنه ­ها با دقیق­ترین و صحیح­ترین و مصطلح­ترین عبارات صورت می­گیرد، در برگزاری این دوره دانش زبانی استاد مربوطه از جایگاه ویژه­ای برخوردار است. بنابراین، بدون تعارف و با احترام به همه اساتید زبان انگلیسی باید گفت برگزاری دوره پیشرفته فیلم تنها توسط با سواد ­ترین و مسلط­­­­­­ ترین اساتید که تجربه قبلی در این زمینه را دارند امکان­پذیراست.

کار بر روی مصاحبه ­ها، شوهای تلویزیونی و اخبار انگلیسی از دیگر قسمت­های جذاب در ساعت فیلم می­باشد.

بحث آزاد

پس از یک استراحت کوتاه، دو یا سه موضوع از پیش اعلام شده توسط استاد به بحث و تبادل نظر گذاشته می­شود. زبان آموزان در این قسمت نحوه تعامل با دیگران در یک میزگرد به زبان انگلیسی را تمرین می­کنند و می ­­آموزند که چگونه می­توانند حرف دیگران را مودبانه قطع کنند، مخالفت کنند، موافقت خود را نشان دهند و یا نک­اتی به سخنان افراد دیگر اضافه کنند.

در هنگام تبادل نظر، استاد دوره علاوه بر هدایت بحث و مطرح کردن سوالات چالشی مرتبط، اشتباهات افراد اعم از تلفظ، ساختار و انتخاب واژه را اصلاح نموده تا فضای آموزشی جلسه نیز حفظ گردد. 

IELTS Sample Logo

تماس با ما

  • تهران، میدان آرژانتین، خیابان بیهقی، پلاک 16، طبقه 3 ۰۹۳۷۱۱۲۱۰۶۵ (تماس در واتساپ یا تلگرام)
  • info@ieltssamples.com

© IELTS Sample 2019. All rights reserved.